maandag 9 maart 2015

Museumnacht010..

Elk jaar zie ik het voorbij komen, elk jaar zeg ik 'daar moet ik heen' en elk jaar komt er niks van.. tot dit jaar! Dit jaar heb ik (samen met mijn zus en vriendin) het een keer mee gemaakt.. Museumnacht010!


We begonnen bij Museum Boijmans Van Beuningen. In de tentoonstelling 'La La La Human Steps' vonden er doorlopende dansvoorstellingen plaats door Codarts Rotterdam (international university, arts education in music, dance and circus). Zonder muziek, dus de kunst van de dans! Heel mooi om te zien!! Daarna nog een rondje Boijmans gedaan. En we konden natuurlijk niet weg zonder de bekende Mirror Room (Phalli's Field van de kunstenares Yayoi Kusama) nog in geweest te zijn! Met stippen en eindeloze spiegeling speelt ze met de visuele waarneming. Super leuk!


Onderweg naar het volgende museum zijn we bij museum TENT. ook even wezen kijken, alleen was dat niet echt ons ding qua kunst. Na veel lachen en blunders stonden we ook zo weer buiten ;)!


En omdat we het niet helemaal snapte hoe het zat met de buslijnen die van museum naar museum zouden rijden, hebben we zelf de metro gepakt naar het Nederlands Fotomuseum. Ons kennende hebben we ook van deze kleine reis iets spectaculairs weten te maken.. hoe leuk kan de rolband in de subway zijn :)!!
Eenmaal in het Nederlands Fotomuseum aangekomen vonden we gelijk onze draai. Fotografie is immers ook een grote hobby van mijn zus en mij. 
Dit keer was de tentoonstelling 'Rotterdam in the picture' (175 jaar fotografie in Rotterdam) te zien. Veel mooie en bijzondere foto's! Eén van mijn favorieten was 'Op de veerboot 'heen en weer'' van Cas Oorthuys uit 1950. Een mooi zwart/wit plaatje van een donker gekleurde man op de veerboot met achter hem Rotterdam.
Ook zijn we zelf nog op de foto geweest bij de pop-up studio van SKVR. Je moet tenslotte alle kansen benutten om ontdekt te worden en door te breken ;)..


Helaas was na het bezoek van dit museum onze tijd op, einde museumnacht.. Volgende keer stippelen we precies uit waar we heen willen en maken we een strakkere planning :p!! Maar al met al was het een geslaagde en gezellige avond!! 
En deze museum noob heeft ook geleerd dat het 'musea' is en niet 'museums' :)!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten